Kozmetik Amaçlı Botoks Nedir?

Botulinum toksini enjeksiyonu, başta alın kırışıklıkları, glabella, periorbital ve perioral çizgilenmeler olmak üzere yüz ve boyun kasları gibi daha birçok kırışıklık ve çizgilenmeyi geçici bir süre ile yok etmede kullanılan, nöromüsküler kavşakta presinaptik nöronlardan asetilkolin salınımını bloke ederek geçici kas paralizisine yol açan, etkisi doza bağımlı ve geri dönüşümlü kozmetik bir uygulamadır.

Hasta Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar Nedir?

Gebelik Laktasyon Nöromusküler hastalıklar Penisilamin, kinin, aminoglikozid grubu antibiyotikler ve kalsiyum kanal blokerleri kullananlar Dismorfik bozukluğu olanlar Aşırı beklentisi olanlar Uygulama Öncesi Hazırlık Hastaya, tedavinin uzun yıllardır güvenle kullanıldığı, yan etki potansiyelinin düşük olduğu, etkinin hafif ve geçici olduğu açıklanmalıdır. Klinik etki süresinin 3-6 ay kadar olduğu sonrasında tekrarlanabileceği belirtilmeli, tekrarlayan enjeksiyonlarla etki süresinin daha da uzayabileceği açıklanmalıdır. Kollajen kaybında, fotohasara bağlı fonksiyonel olmayan yaşlanma çizgilerinde sonuçların tatmin edici olmadığı anlatılmalıdır. Tedaviden önce hastaya uygulamanın sınırlılıklarının anlatılması, uygulamanın başarısını yükseltecek ve hastanın mutsuz olma olasılığını azaltacaktır. Bilgilendirmeden sonra yazılı bilgilendirilmiş onam formu hastaya imzalatılıp onayı alınmalıdır. Uygulama öncesi ve sonrası fotoğraf çekimi ihmal edilmemelidir.

Hastanın beklentisi, hekimin uygulama becerisi ve uygulama tekniği ile örtüşmelidir. İşlem sonrasında ağrı, eritem, ödem, ekimoz, hematom olabileceği hastaya söylenmelidir. İşlem sonrasında da bazen geçici hissizlik ya da 2-3 saat süren başağrısı gözlenebilir. İşlemden sonra 2-3 gün alkol ve sigara içmemesi hastaya söylenmelidir. İşlemden 10-14 gün sonra hasta kontrol edilmelidir.

Masseter Botoksu Nedir?

Bazı kişisel alışkanlıklar, çene kaslarınıza (masseter) genişlemesine doğrudan etki edebilir. Aşırı sakız çiğneme, buz gibi sert maddeleri çiğneme veya sert et çiğneme, hepsi masseter kasının büyümesine yol açabilir. Stres nedeniyle gece diş sıkma yani bruksizm de çene kaslarınızın genişlemesine yol açabilir.

Botoksla Çene Küçültme Nedir?

Botoks çene küçültme, boyutunu azaltmak için botulinum toksini (diğer bir deyişle botoks) çene kaslarına (masseter kası adı verilir) enjekte edilir. Bazı etnik gruplarda hastalar aşırı kare yüz özelliklerini geliştirme eğilimi gösterirler. Botoks non-invaziv bir şekilde yüz oranlarında iyileşme sağlamak için masseter kasının genel boyutunu azaltabilir.

Masseter Botoksun Avantajları Nedir?

Masseter botoksu ile çene küçültme, herhangi bir kesinti veya potansiyel komplikasyon olmadan bölgede doğal, ince bir gelişme sağlayabilir. Çene küçültme ameliyatı, TME bölgesi boyunca sansasyon sorunlarına, diş hekimliği sorunlarına ve ağrı potansiyeline neden olabilir. Botoks ile çene küçültme aslında TMJ rahatsızlığının tedavilerinden biridir.

Terleme Botoksu Nedir?

Koltuk altı bölgesinde meydana gelen aşırı terleme durumu genellikle sıcak yaz aylarında oldukça fazla olmakta ve rahatsız edici olmaktadır. Bu durumdan rahatsızlık duyan kişiler çareyi koltuk altı botoksu yaptırmakta bulmaktadır. Koltuk Altı Botoksu olarak bilinen bu işlem diğer adı ile terleme tedavisi olarakta bilinmektedir. Koltuk altı ter bezlerinin yoğun olarak çalıştığı bu bölgeye yapılan bir işlemdir.

Terleme Botoksu Nasıl Yapılır?

Koltuk altı bölgesinde olan doğal bir döngü terleme durumu insanlarda bu sorun kişinin özel yaşamının olumsuz etkilenmesine neden olmaktadır. Ayrıca toplum içerisinde özgüvenini yitirmesine yol açabilen bir durumdur. Buna karşılık insanlar koltuk altı botoksu işlemi yapmakta bulunurlar. Koltuk altı botoksu uygulaması yapılacak olan alana öncelikle uyuşturucu özelliği olan bir krem uygulama ile başlar. Daha sonra yarım saat sonra koltuk altında gerçekten terleyen bölgeleri tespit etmek için kişinin terlemesi sağlanır. Ardından bu bölgelere botoks uygulanır. Bu işlem için ince uçlu iğneler aracılığıyla problemli olan bölge içine botoks enjekte edilir. Bu işlem sayesinde aşırı çalışan ter bezleri durdurularak terleme sorununun giderilmesi hedeflenir.

Migren Botoksu Nedir?

Migren tedavisinde Botoks; alın, şakaklar, ense ve boyun bölgesine uygulanıyor. Kozmetik amaçla sadece yüz bölgesinde uygulanan botoks, migren tedavisinde bundan farklı olarak alın, şakaklar, ense ve boyun bölgelerinde belirli noktalara derialtına botulinum toksini iğne ile verilerek uygulanıyor.

Botoks Migren Tedavisinde Nasıl Kullanılır?

Yüzdeki kırışıklıkları yok etme amacı ile ‘botulinum toksini’(botoks) yaptıran migrenli hastaların baş ağrılarının azaldığının fark edilmesi, migren tedavisinde botoks kullanımının yolunu açtı. Yapılan araştırmalar 3 aydan fazla bir süre boyunca, ayda 15 ya da daha fazla gün, migren karakterinde baş ağrısı olarak tanımlanan kronik migren tedavisinde botoks uygulamasının etkili olduğu gösterdi. Bu etkinin, botoks’un, sinir sonlanma bölgelerinde bazı nörotransmitterlerin salınımını engellemesi yoluyla inflamatuvar ağrıyı önlemesinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Migren Botoksu Hangi Bölgelere Uygulanır?

Kozmetik amaçla sadece yüz bölgesinde uygulanan botoks, migren tedavisinde bundan farklı olarak alın, şakaklar, ense ve boyun bölgelerinde belirli noktalara derialtına botulinum toksini iğne ile verilerek uygulanıyor. Çoğu durumda uygulamaların etkisi yaklaşık 3-4 ay süreceğinden tedavinin devamı için tekrarlanması gerekiyor.

Tedavi Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Botoks ile migren tedavisi uygulaması sonrasında olumlu etkinin tam olarak fark edilmesi; 3 ile 10 gün arasında bir süreç gerektirir. Tedavi sonrasında normal yaşantınıza devam edebilirsiniz. Bu uygulamanın; iş yaşamınızı ve günlük yaşantınızı doğrudan etkileyecek herhangi bir kısıtlaması yoktur.

Boyun Botoksu Nedir?

Boyun dekolte botoksu ile boyun, dekolte kısmı ve gıdı bölgesi kırışıklıklarının ve sarkmalarının önlenmesi amaçlanır. Bu alanlara belli yaşlardan sonra müdahale edilebilir. Kişinin isteğine göre erken dönemde düşük dozlarla da müdahale etmek mümkündür. Amaç kırışan cildi gençleştirmek ve daha canlı bir görünüme kavuşturmaktadır.

Uygulama Süresi Nedir? Etkisi Ne Kadar Süre Devam Eder?

Kırışıklıklardan kurtulmak için tek seans yeterlidir. Bu seans genel olarak diğer uygulamalarda olduğu gibi 15 dakika civarıdır. Duruma göre sürede azalma veya yükselme görülebilir. Uygulamadan birkaç gün sonra etki gözle görülür bir şekilde belirginleşir. Toplamda bu etki 4 ay kadar devam eder. 6 ay sonrasında ise tamamen biter. Yani 4. ayın sonunda etkiler azalmaya başlar. Kişinin isteğine göre 6 ay sonra işlem tekrarlanır ya da son bulur. Eğer işlem tekrar edilirse botoksun etkinliğinin daha uzun sürdüğü bilinmektedir.

Boyun Botoksunun Avantajları Nedir?

Boyun dekolte kırışıklıklarına botoks yaptırmanın en büyük avantajı yöntemin cerrahi bir müdahale içermemesi. Bu nedenle ameliyat korkunuza da çare oluyor. İşlem sonrası yatak istirahati verilmiyor. Bu nedenle en rahat uygulamalardan bir tanesidir. Günlük yaşamınızda herhangi bir engel teşkil etmiyor. Botoks uygulandıktan hemen sonra rutinlerinize, görevlerinize kısacası normal hayatınıza geri dönebileceğiniz için de zaman kazanmış oluyorsunuz. Boyun dekolte botoksu yaşam kalitenizi olumsuz yönde etkilemek yerine aksine yükseltiyor.

Gummy Smile Nedir?

Gummy Smile; gülümseme esnasında dişetlerinin normalde estetik olarak kabul edilen miktardan daha fazla göründüğü durumdur. Böyle bir problem varsa dişetlerinin görünme miktarı ve dişlerin periodontal ( dişeti sağlığı ve kemik desteği ) durumu göz önünde bulundurularak müdahale şekli belirlenir.

Dişeti gülüşünün birçok sebebi vardır:
– Bazı ilaçlara bağlı olarak dişetinin aşırı büyümesi.
– Dişeti hastalıkları, kötü ağız hijyeni, dişeti içinde konumlandırılmış restorasyon kenarları.
– Kısa üst dudak.
– Üst çene kemiğinin dış yüzeyinde aşırı kemik büyümesi.
– Bazı herediter (kalıtsal) hastalıklar.
– Dişlerdeki anormal aşınmalara (atrizyon) bağlı kısa diş görüntüsü, başlıca sebepler arasındadır.

Gummy Smile Botoks Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Uygulamasa öncesinde lokal anestezik krem sürülür. Nazolabial çizgi üzerinde uzman hekimce belirlenen noktalara botoks enjeksiyonları gerçekleştirilir. Botoks uygulaması 5-10 dakika sürmekte olup kişi işlem sonrası günlük hayatına devam edebilir. Etkinin 3-6 ay sürmesi beklenmekte olup etkinin devam etmesi için enjeksiyonlara devam etmeniz önerilir.